Home | Swap Race 4h Mixed Grid

2020-11-21 18:00
League duration
2020-10-27 12:00 - 2020-11-21 23:00
Game Picture League Picture

Swap Race 4h Mixed Grid jest wyścigiem zespołowym ze zmianą kierowców. Wyścig zorganizowany jest przez Simrace.pl na platformie Assetto Corsa Competizione. Organizatorzy bazują na tym co dostarcza gra i nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne błędy. Aby wziąć udział w wyścigu należy zalogować się na stronie dostarczonej przez organizatora i utworzyć zespół bądź dołączyć do istniejącego. Nie można wziąć udziału w wyścigu pojedynczo.

Zapisy:

  1. Aby się zapisać i utworzyć lub dołączyć do zespołu należy zalogować się przez platformę Steam i uzupełnić profil w wymaganych/opcjonalnych polach.
  2. Używamy tych danych do generowania listy startowej więc będą one również widoczne na relacjach i w powtórkach dlatego zaleca się używać prawdziwych imion i nazwisk lub dobrze rozpoznawalnych pseudonimów. W szczególności należy unikać głupich lub ofensywnych nazw, gdyż staramy się organizować wydarzenia na poziomie i tego oczekujemy też od uczestników. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wymuszenia zmiany nazwy, która stoi w sprzeczności z tymi zaleceniami włącznie z możliwością usunięcia takiego zespołu z listy startowej.
  3. Aby wziąć udział w wyścigu członkowie zespołu muszą mieć 3 medale toru oraz SA na poziomie 70 lub więcej.

Zespoły:

  1. Zespół tworzy dwóch kierowców, którzy będą zmieniać się za kierownicą jednego samochodu.
  2. Zespół posiada jeden numer startowy przypisany do samochodu.
  3. Członkowie zespołu zobowiązani są do użycia malowania z numerem bocznym zgodnym z wyborem na stronie.
  4. Malowanie oraz setup ładowany jest od kierowcy, który pierwszy wejdzie na serwer.
  5. Zgłoszony na stronie zespół powinien zostać skompletowany w przeciągu 3 dni. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, organizator może usunąć niekompletne zespoły.

Samochody:

  1. Wszystkie samochody klasy GT3 i GT4 dostępne w Assetto Corsa Competizione i GT4 Pack DLC.
  2. Samochód może być zmieniony tylko przez właściciela zespołu (założyciela) do końca sesji PreQ.

Prekwalifikacje:

  1. Każdy kierowca deklarujący udział w wyścigu zobowiązany jest wykonać przynajmniej jedno czyste okrążenie pomiarowe wybranym samochodem na naszym serwerze PreQ. Średni czas obu członków zespołu będzie wyświetlany na stronie Wyników Live oraz użyty przy generowaniu listy startowej
  2. Czas nie będzie wyświetlony w wynikach PreQ dopóki obaj kierowcy z zespołu nie wykonają okrążenia pomiarowego wybranym na stronie samochodem.
  3. Okrążenia pomiarowe zapisują się do tabeli w bazie danych dla każdego samochodu którym jeździsz lecz wyświetlane są tylko dla wybranego samochodu. Kiedy właściciel zespołu zmieni samochód wyniki zostaną przeliczone.
  4. Aby wziąc udział w wyścigu właściciel zespołu musi potwierdzić obecność przed końcem sesji PreQ.
  5. Lista startowa jest ograniczona do 40 samochodów (20 dla klasy GT3 oraz 20 dla GT4). Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany wielkości gridu w zależności od zainteresowania poszczególnymi klasami.
  6. Po zakończeniu sesji PreQ zostaną automatycznie wygenerowane rezultaty. Na tej podstawie tworzona jest lista startowa. Zespoły bez rezultatu na stronie nie będą umieszczone na liście startowej i nie będą w stanie dołączyć do serwera wyścigu.

Free Practice:

  1. Sesja wolnej praktyki rozpoczyna się o godzinie 17:00 CET.
  2. Zaleca się aby zespoły dołączały do serwera od początku tej sesji aby sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Aby uniknąć błędów ACC organizator dostarczy listę startową i może poprosić zawodników o dołączanie we właściwej kolejności.

Kwalifikacje:

  1. Przed wyścigiem zostanie ustawiona sesja kwalifikacyjna. Wyjazd na sesję kwalifikacyjną odbywa się z zachowaniem odstępu do samochodu poprzedzającego, należy zostawić sobie oraz poprzednikowi miejsce do swobodnej jazdy. Należy unikać wyprzedzania podczas sesji kwalifikacyjnej, szczególnie na okrążeniu wyjazdowym. Wyprzedzanie na okrążeniu wyjazdowym gdy poprzednik zwolnił aby zrobić sobie miejsce może skutkować nałożeniem kary.
  2. Pierwsze 15 minut sesji przeznaczone jest dla kierowców samochodów klasy GT3, oznacza to, że mogą oni wyjechać zaraz po rozpoczęciu sesji i zakończyć jazdę w 15 minucie sesji. Okrążenie rozpoczęte przed upływem 15 minut może zostać przez nich dokończone. Gdy minie 15 minuta sesji na tor mogą wyjechać samochody GT4 i robić okrążenia pomiarowe do końca sesji.
  3. Użycie opcji 'Back to garage' (Powrót do garażu) jest dozwolone tylko wówczas gdy kierowca nie zamierza już wyjeżdżać na tor.
  4. Aby uniknąć błędów gry kierowca, który jedzie w sesji kwalifikacyjnej powinien rozpocząć wyścig jako pierwszy kierowca zespołu.

Wyścig:

  1. Pomiędzy sesją Kwalifikacyjną i Wyścigiem będzie ustawiona 2 minutowa sesja FP aby uniknąć bugów w grze.
  2. Wyścig rozpocznie się około godziny 18:00 pełnym okrążeniem formującym i będzie trwał 4 godziny (240 minut). Mnożnik czasu wynosi x4.
  3. Maksymalny czas jednego kierowcy za kierownicą wynosi 130 minut (max total time). Przekroczenie tego czasu oznacza dyskwalifikację zespołu (DQ).
  4. Brak odbycia stintu przez któregoś z członków zespołu oznacza DQ.

Pit Stop:

  1. Podczas wyścigu kierowcy zmuszeni są do zjazdu do alei serwisowej aby dokonać zmiany kierowcy.
  2. Dotankowanie i zmiana opon nie jest wymagana regulaminem.

Wyniki:

  1. Zespoły zostaną sklasyfikowane na bazie rezultatów ściągniętych z serwera gry Assetto Corsa Competizione.
  2. Wyniki wyścigu pojawią się na stronie następnego dnia po wyścigu o ile nie wystąpią nieprzewidziane problemy z ich wczytaniem.

Dotacje:

  1. Udział w wyścigu nie wymaga od uczestników żadnych opłat startowych. Dotacje są dobrowolne i jeśli wystąpią zostaną przeznaczone na utrzymanie serwerów oraz stron potrzebnych do organizacji wyścigów. Organizator nie przewiduje nagród za uczestnictwo ani zajęcie czołowych miejsc w wyścigu.

Pozostałe regulacje:

  1. Uczestnicy wyścigu zobowiązani są we własnym zakresie przećwiczyć wymianę kierowców oraz zachowanie gry w czasie wejścia na serwer, opuszczenia serwera przez jednego z zawodników, statusów połączenia podawanych przez grę itp. Organizatorzy biorą również udział w wyścigu i nie będą prowadzić szkolenia przed wyścigiem.
  2. Zgłoszone do wyścigu zespoły zobowiązane są stawić się na starcie.
  3. Opuszczanie wyścigu po jego rozpoczęciu (Rage Quit) lub niestawienie się na starcie może skutkować wyłączeniem członków zespołu z kolejnych wyścigów organizowanych przez Simrace.pl.
  4. Serwer testowy zostanie uruchomiony 3 dni przed wyścigiem. Listy startowe pozwalające wejść na serwer będą aktualizowane raz dziennie około godziny 13:00.

Proszę przeczytać również przewodnik (po angielsku niestety):
https://docs.google.com/document/d/1S1tKDWT7bQnEQ2TtH9495vbz4Yt3WBUTY8ynQwlvCuA/edit?usp=sharing