W całym sezonie obowiązują zasady jazdy online Simrace.pl  - KLIK
Wszelkie sytuacje opisane w regulaminie ligi są nadrzędnymi względem regulaminu ogólnego.
- Organizator
- Organizatorem ligi jest Simrace.pl.
 - Organizator do przeprowadzania wyścigów wykorzystuje serwer Assetto Corsa Competizione i opiera się na tym oprogramowaniu w zakresie prowadzenia sesji. W szczególności dotyczy to: naliczania wyjazdów poza tor, sprawdzania prędkości w Pit Lane, naliczania kar DT oraz Stop and Go, wyników sesji, ustawienia pojazdów na gridzie itp. Wyjątkiem od tej zasady jest sesja kwalifikacyjna  (patrz Pkt. 7.2.5 Regulaminu).
 - Organizator nie bierze odpowiedzialności za błędy w grze ani ewentualne rozłączenie użytkownika z sesji jak również niedostępność serwerów lobby.
 - Organizator to organizacja non-profit, a właściwie grupa pasjonatów, którzy poświęcają swój czas, a często i pieniądze na to aby strona działała sprawnie, a wyścigi oraz relacje były na wysokim poziomie.
 - Dotacje przeznaczane są na utrzymanie serwerów, a ewentualne nadwyżki - jeśli wystąpią - zostaną przeznaczone na nagrody.
 - Wszelkie uwagi dotyczące danej ligi należy zgłaszać na forum w odpowiednim wątku lub właściwym kanale Discord.
 
 - Udział
- Do ligi zapisać może się każdy, kto ma doświadczenie w ściganiu online.
 - Udział w lidze jest darmowy, a dotacje są dobrowolne.
 - Zapisując się na stronie i/lub do ligi wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu prowadzenia ligi oraz statystyk użytkownika.
 - Aby wziąć udział w wyścigu należy spełnić następujące warunki:
- posiadać Safety Rating w ACC na poziomie co najmniej 70 (SA)
 - posiadać 3 medale toru do aktualnie trwającej rundy
 - zrobić 1 czyste okrążenie na serwerze prekwalifikacyjnym
 - zaznaczyć obecność na stronie aktualnego wydarzenia. Muszą to zrobić obaj kierowcy, w przeciwnym wypadku drużyna nie zostanie dopisana do listy.
 
 - Gracze z pingiem 100ms+ lub niestabilnym łączem internetowym mogą zostać usunięci z serwera gry.
 
 - Kalendarz wyścigów
- Obowiązuje kalendarz wyścigów opublikowany na stronie.
 
 - Samochody
- Do wyboru są samochody klasy GT3 z wyłączeniem samochodów pucharowych.
 - Obowiązuje Open BOP (Domyślny dla trybu multiplayer).
 - Wybrany samochód obowiązuje na cały sezon wyścigowy.
 - Samochód można zmienić do momentu zakończenia prekwalifikacji do R1, zmiany dokonuje się samodzielnie na stronie www.
 - Jeżeli drużyna nie brała udziału we wcześniejszych rundach, istnieje możliwość zgłoszenia się do organizatora celem zmiany samochodu, nie później niż dzień przed zakończeniem prekwalifikacji do aktualnej rundy.
 
 - Zespoły
- Zespół musi składać się z 2 kierowców. Jazda solo jest niedozwolona.
 - Zespoły dzielą samochód i jadą nim przez cały sezon. Wymagane są zmiany kierowców w trakcie wyścigu.
 
 - Prekwalifikacje
- Przed każdą rundą wyścigową organizator udostępni serwer prekwalifikacji, gdzie każda drużyna chcąca wziąć udział w wyścigu zobowiązana jest do wykonania określonej ilości poprawnych okrążeń.
 - Poprawne okrążenia zapisywane są do bazy danych dla każdego kierowcy i każdego samochodu, a następnie uśredniane pomiędzy kierowcami drużyny. Na stronie wyników prekwalifikacji wyświetlany jest średni czas najlepszego okrążenia kierowców danej drużyny oraz ilość okrążeń dla wybranego samochodu. W przypadku zmiany samochodu na stronie, po odświeżeniu wyświetlone zostaną wyniki dla nowo wybranego samochodu.
 - Okrążenia wyjazdowe, zjazdowe oraz takie gdzie serwer naliczył wyjazd poza tor nie są zaliczane do poprawnych okrążeń i nie są zapisywane w bazie danych.
 - Okrążenia zrobione przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu prekwalifikacji nie są zaliczane do wyników.
 - Lista startowa do danej rundy tworzona jest automatycznie z wyników prekwalifikacji na podstawie uzyskanego czasu, ilości okrążeń oraz obecności. Obowiązkiem drużyny jest spełnienie warunków kwalifikacji do danej rundy i wszelkie prośby o dopisanie do listy będą odrzucane.
 - W przypadku ilości chętnych ponad limit miejsc na serwerze lub w danej klasie zostanie utworzona dodatkowa lista startowa. Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu miejsc na serwerze jeśli dodatkowa lista startowa nie przekroczy 10 pozycji.
 
 - Weekend wyścigowy
- Trening
- Sesja treningowa rozpoczyna się na pół godziny przed wyścigiem, zgodnie z czasem podanym na stronie przy danej sesji.
 - Sesja ta służy sprawdzeniu możliwości połączenia oraz warunków panujących na torze. Zaleca się aby zawodnik połączył się z serwerem podczas sesji treningowej aby nie powodować doczytywania elementów gry u innych zawodników podczas sesji kwalifikacyjnej.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do restartu serwera podczas sesji treningowej jeśli wystąpi błąd w konfiguracji lub zawodnik zgłosi taki błąd, nie później niż 15 minut przed zakończeniem sesji.
 - Organizator nie gwarantuje rozwiązania problemu jeśli ten wystąpi z przyczyn niezależnych (np. bug gry, problem z serwerem lobby) lub zostanie zgłoszony w ostatniej chwili.
 
 - Kwalifikacje
- Sesja kwalifikacyjna trwa 20 minut.
 - Wyjazd na sesję kwalifikacyjną odbywa się z zachowaniem odstępu do samochodu poprzedzającego. Odstęp ma być taki, żeby obaj kierowcy mogli wykonać okrążenie pomiarowe bez przeszkadzania sobie wzajemnie.
 - Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w dowolnym momencie kwalifikacji. Kierowca może ponownie wyjechać na tor.
 - Wyprzedzanie podczas kwalifikacji dozwolone jest wyłącznie w przypadku gdy kierowca poprzedzajacy popełni błąd lub jest dużo wolniejszy. Jeśli tempo kierowcy jest podobne, a doganiasz go przy zakrętach to znaczy, że zostawiłeś sobie za mało miejsca. Należy odpuśić i dać sobie i jemu możliwość wykonania dobrego okrążenia pomiarowego. Wyprzedzanie podczas kwalifikacji, a szczególnie na okrążeniu wyjazdowym gdzie zawodnik poprzedzający zostawia sobie miejsce lub utrudnianie innym jazdy może skutkować nałożeniem kary zgodnie z taryfikatorem.
 - W sesji kwalifikacyjnej obowiązuje bezwzględne ograniczenie prędkości w alei serwisowej do 50km/h.
 - Kwalifikacje może wykonać dowolny z zawodników drużyny. Obaj zawodnicy mogą zrobić okrążenia kwalifikacyjne; brane pod uwagę będzie tylko okrążenie najszybsze, niezależnie od tego kto je zrobił.
 
 - Wyścig
- Start do wyścigu poprzedza pełne okrążenie formujące zgodnie z prowadzącym widżetem w grze.
 - Pit stopy ze zmianą kierowców są wymagane. Ilość pit stopów jest uzależniona od czasu wyścigu.
 - Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w przypadku poważnego uszkodzenia samochodu, które uniemożliwia bezpieczny dojazd do alei serwisowej. Powrót na tor i dokończenie wyścigu jest możliwe po odbyciu kary czasowej nałożonej przez grę.
 - Start do wyścigu poprzedza pełne okrążenie formujące. Zawodnik ma obowiązek utrzymać pozycję za poprzedzającym samochodem w jednej lub dwóch liniach zgodnie z prowadzącym widżetem w grze do czasu komunikatu o zielonej fladze oznajmiającej start wyścigu.
 - Wyścig może rozpocząć dowolnie wybrany kierowca. Do końca sesji kwalifikacyjnej drużyny mogą zmienić w grze kierowcę w aucie. Restarty serwera z powodu złego wyboru kierowcy nie będą brane pod uwagę.
 
 - Wjazd / wyjazd z alei serwisowej
- Zawodnik wjeżdżający / wyjeżdżąjący z pitu zobowiązany jest do nie przekraczania linii ciągłej. Dotyczy to również kierowców znajdujących się na torze w momencie jeśli inny kierowca wyjeżdża z alei serwisowej.
 - W zależności od danej sesji weekendu wyścigowego zawodnicy są zobowiązani zachować następującą ostrożność:
- Trening & kwalifikacje - zawodnik wyjeżdżający z pitu powinien przepuścić kierowcę znajdującego się na szybkim okrążeniu. Musi tak dostosować swoją prędkość wyjazdu aby nie przeszkodzić, a w szczególności nie doprowadzić do kontaktu z zawodnikiem znajdującym się na okrążeniu pomiarowym, który ma w tej sytuacji pierwszeństwo. Przeszkodzenie takiemu zawodnikowi przez osobę wyjeżdżającą z pitu może skutkować nałożeniem kary.
 - Wyścig - zawodnik wyjeżdżający z pitu ma pierwszeństwo i nie musi ustępować kierowcom na torze - jeśli nie jest zawodnikiem zdublowanym (nie dotyczy kierowców różnych klas). Zawodnik, który widzi osobę wyjeżdżającą z pitu musi dostosować swój tor jazdy aby nie spowodować kolizji.
 
 
 
 - Punktacja
- Za każdy wyścig drużyna otrzymuje stosowną ilość punktów w zależności od pozycji na mecie. Punktacja zostanie podana na stronie www.
 - Aby zostać sklasyfikowanym w danym wyścigu i otrzymać punkty drużyna musi przejechać minimum 75% okrążeń, które wykonał lider.
 
 - Zgłaszanie incydentów
- Po każdym wyścigu udostępniona zostanie powtórka wzorcowa.
 - Zgłoszenia incydentów można dokonać przy pomocy formularza na stronie do 72 godzin po zakończeniu wyścigu.
 - Zgłoszenia dokonuje się na podstawie powtórki wzorcowej określając dokładny czas z powtórki, podając numer boczny samochodu i wybierając nazwisko podejrzanego. W przypadku dłuższych wyścigów, gdzie są dwie powtórki należy podać też nr powtórki.
 - Zgłaszany incydent należy opisać z własnej perspektywy możliwie szczegółowo i konkretnie.
 - Zgłoszenia z innej powtórki, bez prawidłowego czasu, opisu itp. będą traktowane jako zgłoszenia niepoprawne i zostaną odrzucone.
 
 - Kary
- Każdy incydent rozpatrywany jest indywidualnie i sędziowie wydają swoje ekspertyzy w formie pisemnej lub podczas sesji sędziowskiej.
 - Jeśli sędziowie osiągną zgodność lub opinię przeważającą zostaje wydany werdykt sędziowski.
 - Punkty karne nadawane są przez sędziów na podstawie werdytku i taryfikatora kar.
 - W szczególnych przypadkach sędziowie mogą nałożyć na zawodników inne kary np. kara czasowa, dyskwalifikacja.
 - Punkty karne odliczane są od wyniku danegj drużyny z określonej rundy.
 - Na drużynę, która wykorzystuje błędy gry, programy modyfikujące lub dopuszcza się jakiegokolwiek niesportowego zachowania może zostać nałożona kara. Wysokość kary ustala grono sędziowskie, do dyskwalifikacji, wykluczenia z ligi lub zakazu udziału w wyścigach organizowanych przez Simrace.pl włącznie.
 - Drużyna, który pomimo zakwalifikowania się i zaznaczenia obecności nie stawi się na wyścigu otrzyma 5 punktów karnych. W uzasadnionych przypadkach, jeśli kierowca poinformuje organizatora o powodzie nieobecności sędziowie mogą odstąpić od wymierzenia kary.
 - Wprowadzone zostają progi punktowe dla załóg, które w sezonie przekroczą łącznie następującą ilość punktów karnych:
- 20 pk - zakaz startu w kwalifikacjach w następnej rundzie po wyścigu, w którym kierowca przekroczył próg
 - 40 pk - zakaz startu w następnej rundzie (j.w.)
 - 60 pk - zakaz startu w kolejnych rundach do końca sezonu
 
 - Drużyna, który pomimo zakazu weźmie udział w kwalifikacjach lub wyścigu zostanie zdyskwalifikowana, a jej kara przejdzie na następną rundę.
 - Drużyna może złożyć wyjaśnienie lub uzupełnienie w zgłoszeniu lub odwołanie od wymierzonej kary za pomocą formularza znajdującego się przy zgłoszeniu. Może to zrobić jeden raz.
 
 - Klasyfikacja generalna
- Zwycięzcą sezonu w danym splicie zostaje drużyna z największą liczbą punktów. W przypadku remisu jest to drużyna z większą ilością zwycięstw (w przypadku równej ilości zwycięstw – największa liczba drugich miejsc itd.)
 - Do klasyfikacji generalnej wliczone zostaną wszystkie wyścigi.
 
 - Pozostałe
- Zaleca się, aby kierowca podczas trwania kwalifikacji oraz wyścigu był dostępny na odpowiednim kanale głosowym Discord. Komunikację należy ograniczyć do minimum podczas trwania sesji kwalifikacyjnej oraz wyścigowej.
 - Komunikaty ligowe dotyczące ustawień serwera, nałożonych kar, czy też pozostałe informacje ligowe znajdziesz na Discord Simrace.pl.
 - Regulamin może ulec zmianie w trakcie sezonu z ważnych i uzasadnionych przyczyn. Każda wprowadzona zmiana obowiązuje od najbliższej rundy.