W całym sezonie obowiązują zasady jazdy online Simrace.pl  - KLIK
Wszelkie sytuacje opisane w regulaminie ligi są nadrzędnymi względem regulaminu ogólnego.
- Organizator
- Organizatorem ligi jest Simrace.pl.
 - Organizator do przeprowadzania wyścigów wykorzystuje serwer Assetto Corsa Competizione i opiera się na tym oprogramowaniu w zakresie prowadzenia sesji. W szczególności dotyczy to: naliczania wyjazdów poza tor, sprawdzania prędkości w Pit Lane, naliczania kar DT oraz Stop and Go, wyników sesji, ustawienia pojazdów na gridzie itp.
 - Organizator nie bierze odpowiedzialności za błędy w grze ani ewentualne rozłączenie użytkownika z sesji jak również niedostępność serwerów lobby.
 - Organizator to organizacja non-profit, a właściwie grupa pasjonatów, którzy poświęcają swój czas, a często i pieniądze na to aby strona działała sprawnie, a wyścigi oraz relacje były na wysokim poziomie.
 - Dotacje przeznaczane są na utrzymanie serwerów, a ewentualne nadwyżki - jeśli wystąpią - zostaną przeznaczone na nagrody.
 - Wszelkie uwagi dotyczące danej ligi należy zgłaszać na forum w odpowiednim wątku lub właściwym kanale Discord.
 
 - Udział
- Do ligi zapisać może się każdy, kto ma doświadczenie w ściganiu online lub dopiero je rozpoczyna.
 - Udział w lidze jest darmowy, a dotacje są dobrowolne.
 - Zapisując się na stronie i/lub do ligi wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu prowadzenia ligi oraz statystyk użytkownika.
 - Aby wziąć udział w wyścigu należy spełnić następujące warunki:
- posiadać Safety Rating w ACC na poziomie co najmniej 50 (SA)
 - posiadać 2 medale toru do aktualnie trwającej rundy
 - zaznaczyć obecność na stronie aktualnego wydarzenia
 
 - Gracze z pingiem 100ms+ lub niestabilnym łączem internetowym mogą zostać usunięci z serwera gry.
 
 - Kalendarz wyścigów
- Obowiązuje kalendarz wyścigów opublikowany na stronie.
 
 - Samochody
- W sezonie dostępny jest tylko jeden samochód: Reiter R-EX GT3
 
 - Zespoły
- Zespół może składać się z maksymalnie 2 kierowców.
 - Zaleca się aby samochody miały takie samo malowanie i różniły się tylko numerem bocznym.
 - Nie zaleca się tworzyć zespołów w skład których będą wchodzić zawodnicy o różnych licencjach SILVER/GOLD. Takie zespoły będą miały liczone oddzielnie punkty w klasyfikacji generalnej.
 - Zawodnik może dołączyć do zespołu nie później niż przed drugim wyścigiem w którym bierze udział w danym sezonie.
 
 - Prekwalifikacje
- Organizator nie przewiduje prekwalifikacji do tego sezonu. Przydział do splitów odbędzie się na podstawie punktów ELO.
 - Przypisanie do splitu w trakcie sezonu nie gwarantuje startu w wyścigach. Udział w wyścigu uzależniony jest od obecności oraz ilości zgłoszonych kierowców do danej rundy.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu miejsc na serwerze oraz dopisywania i usuwania zawodników ze splitu w uzasadnionych przypadkach.
 
 - Weekend wyścigowy
- Trening
- Sesja treningowa rozpoczyna się na około godzinę przed wyścigiem, zgodnie z czasem podanym na stronie przy danej sesji.
 - Sesja ta służy sprawdzeniu możliwości połączenia oraz warunków panujących na torze. Zaleca się aby zawodnik połączył się z serwerem podczas sesji treningowej aby nie powodować doczytywania elementów gry u innych zawodników podczas sesji kwalifikacyjnej.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do restartu serwera podczas sesji treningowej jeśli wystąpi błąd w konfiguracji lub zawodnik zgłosi taki błąd, nie później niż 15 minut przed zakończeniem sesji.
 - Organizator nie gwarantuje rozwiązania problemu jeśli ten wystąpi z przyczyn niezależnych (np. bug gry, problem z serwerem lobby) lub zostanie zgłoszony w ostatniej chwili.
 
 - Kwalifikacje
- Sesja kwalifikacyjna trwa 15 minut. Okrążenie rozpoczęte przed upływem czasu również jest wliczane do pomiarowych.
 - Wyjazd na sesję kwalifikacyjną odbywa się z zachowaniem odstępu do samochodu poprzedzającego. Odstęp ma być taki, żeby obaj kierowcy mogli wykonać okrążenie pomiarowe bez przeszkadzania sobie wzajemnie.
 - Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w dowolnym momencie kwalifikacji. Kierowca może ponownie wyjechać na tor.
 - Wyprzedzanie podczas kwalifikacji dozwolone jest wyłącznie w przypadku gdy kierowca poprzedzajacy popełni błąd lub jest dużo wolniejszy. Jeśli tempo kierowcy jest podobne, a doganiasz go przy zakrętach to znaczy, że zostawiłeś sobie za mało miejsca. Należy odpuścić i dać sobie i jemu możliwość wykonania dobrego okrążenia pomiarowego. Wyprzedzanie podczas kwalifikacji, a szczególnie na okrążeniu wyjazdowym gdzie zawodnik poprzedzający zostawia sobie miejsce lub utrudnianie innym jazdy może skutkować nałożeniem kary zgodnie z taryfikatorem.
 
 - Wyścig
- Start do wyścigu poprzedza pełne okrążenie formujące zgodnie z prowadzącym widżetem w grze.
 - Pit stop nie jestwymagany w wyścigach 45min  wyjątkiem są wyścigi 60 i 75min.  gdzie wymagana jest zmiana opon.
 - Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w przypadku uszkodzenia samochodu. Powrót na tor i dokończenie wyścigu jest możliwe po odbyciu kary czasowej nałożonej przez grę.
 - Start do wyścigu poprzedza pełne okrążenie formujące. Zawodnik ma obowiązek utrzymać pozycję za poprzedzającym samochodem w jednej lub dwóch liniach zgodnie z prowadzącym widżetem w grze do czasu komunikatu o zielonej fladze oznajmiającej start wyścigu.
 
 - Wjazd / wyjazd z alei serwisowej
- Zawodnik wjeżdżający / wyjeżdżąjący z pitu zobowiązany jest do nie przekraczania linii ciągłej. Dotyczy to również kierowców znajdujących się na torze w momencie jeśli inny kierowca wyjeżdża z alei serwisowej.
 - W zależności od danej sesji weekendu wyścigowego zawodnicy są zobowiązani zachować następującą ostrożność:
- Trening & kwalifikacje - zawodnik wyjeżdżający z pitu powinien przepuścić kierowcę znajdującego się na szybkim okrążeniu. Musi tak dostosować swoją prędkość wyjazdu aby nie przeszkodzić, a w szczególności nie doprowadzić do kontaktu z zawodnikiem znajdującym się na okrążeniu pomiarowym, który ma w tej sytuacji pierwszeństwo. Przeszkodzenie takiemu zawodnikowi przez osobę wyjeżdżającą z pitu może skutkować nałożeniem kary.
 - Wyścig - zawodnik wyjeżdżający z pitu ma pierwszeństwo i nie musi ustępować kierowcom na torze - jeśli nie jest zawodnikiem zdublowanym (nie dotyczy kierowców różnych klas). Zawodnik, który widzi osobę wyjeżdżającą z pitu musi dostosować swój tor jazdy aby nie spowodować kolizji.
 
 
 
 - Punktacja
- Za każdy wyścig kierowca otrzymuje stosowną ilość punktów w zależności od pozycji na mecie. Punktacja zostanie podana na stronie www.
 - Dodatkowe 2 punkty otrzymuje kierowca, który zajmie 1. miejsce w kwalifikacjach i startuje z Pole Position.
 - Dodatkowe 2 punkty otrzymuje kierowca, który wykona najlepsze okrążenie podczas wyścigu pod warunkiem, że skończy w pierwszej dziesiątce.
 - Aby zostać sklasyfikowanym w danym wyścigu i otrzymać punkty kierowca musi przejechać minimum 75% okrążeń, które wykonał lider.
 - Kierowcy otrzymują punkty w klasyfikacji generalnej (pucharowej).
 
 - Balasty wagowe
- Kierowcy którzy ukończyli wyścig na pierwszych 3 miejscach otrzymują karę wagową w postaci dodatkowego balastu, w wymiarze P1: 20kg, P2: 15kg, P3: 10kg.
 - Ukończenie wyścigu na P5 skutkuje usunięciem 5 kg balastu (jeżeli kierowca posiadał dodatkowy balast). P6 ma usuwane 10kg, miejsca P7. i dalsze skutkują usunięciem 20kg dodatkowego balastu (jeżeli taki był nałożony).
 - Brak uczestnictwa w wyścigu jest tożsamym ze zdjęciem balastu w wysokości 20kg.
 - Kary wagowe dla danego zawodnika z poszczególnych eliminacji są sumowane, aż do wysokości 40kg.
 - Kary wagowe obowiązują w całym evencie, czyli w sesji Practice, Qualifying i Race.
 - Kary wagowe będą obowiazywały jedynie w SPLIT 1.
 - Powyższe dotyczy wyłącznie kierowców z licencją SILVER, kierowcy z licencją GOLD mają stały balast +40kg.
 
 - Zgłaszanie incydentów
- Po każdym wyścigu udostępniona zostanie powtórka wzorcowa.
 - Zgłoszenia incydentów można dokonać przy pomocy formularza na stronie do 48 godzin po zakończeniu wyścigu.
 - Zgłoszenia dokonuje się na podstawie powtórki wzorcowej określając dokładny czas z powtórki, podając numer boczny samochodu i wybierając nazwisko podejrzanego. W przypadku dłuższych wyścigów, gdzie są dwie powtórki należy podać też nr powtórki.
 - Zgłaszany incydent należy opisać z własnej perspektywy możliwie szczegółowo i konkretnie.
 - Zgłoszenia z innej powtórki, bez prawidłowego czasu, opisu itp. będą traktowane jako zgłoszenia niepoprawne i zostaną odrzucone.
 
 - Kary
- Każdy incydent rozpatrywany jest indywidualnie i sędziowie wydają swoje ekspertyzy w formie pisemnej lub podczas sesji sędziowskiej.
 - Jeśli sędziowie osiągną zgodność lub opinię przeważającą zostaje wydany werdykt sędziowski.
 - Punkty karne nadawane są przez sędziów na podstawie werdytku i taryfikatora kar.
 - W szczególnych przypadkach sędziowie mogą nałożyć na zawodników inne kary np. kara czasowa, dyskwalifikacja.
 - Punkty karne odliczane są od wyniku danego zawodnika z określonej rundy.
 - Na kierowcę, który wykorzystuje błędy gry, programy modyfikujące lub dopuszcza się jakiegokolwiek niesportowego zachowania może zostać nałożona kara. Wysokość kary ustala grono sędziowskie, do dyskwalifikacji, wykluczenia z ligi lub zakazu udziału w wyścigach organizowanych przez Simrace.pl włącznie.
 - Kierowca, który pomimo zakwalifikowania się i zaznaczenia obecności nie stawi się na wyścigu otrzyma 3 punkty karne. W uzasadnionych przypadkach, jeśli kierowca poinformuje organizatora o powodzie nieobecności sędziowie mogą odstąpić od wymierzenia kary.
 - Wprowadzone zostają progi punktowe dla kierowców, którzy w sezonie przekroczą łącznie następującą ilość punktów karnych:
- 20 pk - zakaz startu w kwalifikacjach w następnej rundzie po wyścigu, w którym kierowca przekroczył próg
 - 40 pk - zakaz startu w następnej rundzie (j.w.)
 - 60 pk - zakaz startu w kolejnych rundach do końca sezonu
 
 - Kierowca, który pomimo zakazu weźmie udział w kwalifikacjach lub wyścigu zostanie zdyskwalifikowany a jego kara przejdzie na następną rundę.
 - Kierowca może złożyć wyjaśnienie lub uzupełnienie w zgłoszeniu lub odwołanie od wymierzonej kary za pomocą formularza znajdującego się przy zgłoszeniu. Może to zrobić jeden raz.
 - Zawodnik, który dwukrotnie zaznaczy obecność i nie wystartuje w wyścigu otrzymuje zakaz startu w kolejnych rundach do końca sezonu. W uzasadnionych przypadkach administracja może odstąpić od wymierzenia kary.
 
 - Klasyfikacja generalna
- Zwycięzcą sezonu zostaje kierowca z największą liczbą punktów. W przypadku remisu jest to zawodnik z większą ilością zwycięstw (w przypadku równej ilości zwycięstw – największa liczba drugich miejsc itd.)
 - Do klasyfikacji generalnej wliczone zostaną wszystkie wyścigi.
 - Te same zasady obowiązują w klasyfikacji zespołowej.
 
 - Pozostałe
- Zaleca się, aby kierowca podczas trwania kwalifikacji oraz wyścigu był dostępny na odpowiednim kanale głosowym Discord. Komunikację należy ograniczyć do minimum podczas trwania sesji kwalifikacyjnej oraz wyścigowej.
 - Komunikaty ligowe dotyczące ustawień serwera, nałożonych kar, czy też pozostałe informacje ligowe znajdziesz na Discord Simrace.pl.
 - Regulamin może ulec zmianie w trakcie sezonu z ważnych i uzasadnionych przyczyn. Każda wprowadzona zmiana obowiązuje od najbliższej rundy.
 - Organizator zastrzega sobie prawo do restartu sesji wyścigowej w początkowej fazie wyścigu jeśli zaistniała sytuacja, która spowodowała znaczące utrudnienia lub straty dla ok. 20% zawodników, np. karambol na starcie lub pierwszym okrążeniu, który znacząco spowalnia znaczną część kierowców. Restart nie zwalnia z odpowiedzialności sprawców karambolu wobec których zostaną wyciągnięte konsekwencje przez sędziów.