W całym sezonie obowiązują zasady jazdy online Simrace.pl - KLIK
Wszelkie sytuacje opisane w regulaminie ligi są nadrzędnymi względem regulaminu ogólnego.
- Organizator
- Organizatorem ligi jest Simrace.pl.
- Organizator do przeprowadzania wyścigów wykorzystuje serwery zewnętrzne hostujące Le Mans Ultimate i opiera się na tym oprogramowaniu w zakresie prowadzenia sesji. W szczególności dotyczy to: naliczania wyjazdów poza tor, sprawdzania prędkości w Pit Lane, naliczania kar DT oraz Stop and Go, wyników sesji, ustawienia pojazdów na gridzie itp.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za błędy w grze ani ewentualne rozłączenie użytkownika z sesji jak również niedostępność serwerów lobby.
- Organizator to organizacja non-profit, a właściwie grupa pasjonatów, którzy poświęcają swój czas, a często i pieniądze na to aby strona działała sprawnie, a wyścigi oraz relacje były na wysokim poziomie.
- Dotacje przeznaczane są na utrzymanie serwerów, a ewentualne nadwyżki - jeśli wystąpią - zostaną przeznaczone na nagrody.
- Wszelkie uwagi dotyczące danej ligi należy zgłaszać na forum w odpowiednim wątku lub właściwym kanale Discord.
- Udział
- Do ligi zapisać może się każdy, kto ma doświadczenie w ściganiu online lub dopiero je rozpoczyna.
- Udział w wyścigu wiąże się z opłatą w wysokości min. 5zł, która zostanie przeznaczona na opłacenie serwerów.
- Zapisując się na stronie i/lub do ligi wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu prowadzenia ligi oraz statystyk użytkownika.
- Aby wziąć udział w wyścigu należy spełnić następujące warunki:
- posiadać podstawową wersję gry Le Mans Ultimate
- zaznaczyć obecność na stronie aktualnego wydarzenia
- Zabrania się przekazywania hasła osobom, które nie zapiszą się do ligi na stronie https://esport.simrace.pl. W przypadku wykrycia takiego nadużycia użytkownik może zostać wykluczony z udziału w wyścigach a nawet zbanowany z systemu Simrace PL. Chodzi tutaj o uniknięcie sytuacji gdzie nie można powiązać kierowcy biorącego udział w wyścigu z użytkownikiem w systemie Simrace PL.
- Gracze z pingiem 100ms+ lub niestabilnym łączem internetowym mogą zostać usunięci z serwera gry.
- Kalendarz wyścigów
- Obowiązuje kalendarz wyścigów opublikowany na stronie.
- Samochody
- W sezonie dostępne są samochody klasy GT3 (w podstawowej wersji gry do wyboru jest McLaren 720S i Ford Mustang)
- Zespoły
- Ze względu na testowy charakter wydarzenia nie przewidujemy łączenia zawodników w zespoły.
- Prekwalifikacje
- Organizator nie przewiduje prekwalifikacji do tego sezonu. Przydział do splitów odbędzie się na podstawie punktacji SA i SR z gry LMU.
- Przypisanie do splitu w trakcie sezonu nie gwarantuje startu w wyścigach. Udział w wyścigu uzależniony jest od obecności oraz ilości zgłoszonych kierowców do danej rundy.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu miejsc na serwerze oraz dopisywania i usuwania zawodników ze splitu w uzasadnionych przypadkach.
- Weekend wyścigowy
- Trening
- Sesja treningowa rozpoczyna się na około godzinę przed wyścigiem, zgodnie z czasem podanym na stronie przy danej sesji.
- Sesja ta służy sprawdzeniu możliwości połączenia oraz warunków panujących na torze. Zaleca się aby zawodnik połączył się z serwerem podczas sesji treningowej aby nie powodować doczytywania elementów gry u innych zawodników podczas sesji kwalifikacyjnej.
- Organizator zastrzega sobie prawo do restartu serwera podczas sesji treningowej jeśli wystąpi błąd w konfiguracji lub zawodnik zgłosi taki błąd, nie później niż 15 minut przed zakończeniem sesji.
- Organizator nie gwarantuje rozwiązania problemu jeśli ten wystąpi z przyczyn niezależnych (np. bug gry, problem z serwerem lobby) lub zostanie zgłoszony w ostatniej chwili.
- Kwalifikacje
- Sesja kwalifikacyjna trwa 15 minut. Okrążenie rozpoczęte przed upływem czasu również jest wliczane do pomiarowych.
- Wyjazd na sesję kwalifikacyjną odbywa się z zachowaniem odstępu do samochodu poprzedzającego. Odstęp ma być taki, żeby obaj kierowcy mogli wykonać okrążenie pomiarowe bez przeszkadzania sobie wzajemnie.
- Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w dowolnym momencie kwalifikacji. Kierowca może ponownie wyjechać na tor.
- Wyprzedzanie podczas kwalifikacji dozwolone jest wyłącznie w przypadku gdy kierowca poprzedzajacy popełni błąd lub jest dużo wolniejszy. Jeśli tempo kierowcy jest podobne, a doganiasz go przy zakrętach to znaczy, że zostawiłeś sobie za mało miejsca. Należy odpuścić i dać sobie i jemu możliwość wykonania dobrego okrążenia pomiarowego. Wyprzedzanie podczas kwalifikacji, a szczególnie na okrążeniu wyjazdowym gdzie zawodnik poprzedzający zostawia sobie miejsce lub utrudnianie innym jazdy może skutkować nałożeniem kary zgodnie z taryfikatorem.
- Wyścig
- Start do wyścigu poprzedza formacja zgodnie z prowadzącym widżetem w grze. Zawodnik ma obowiązek utrzymać pozycję za poprzedzającym samochodem w jednej lub dwóch liniach zgodnie z prowadzącym widżetem w grze do czasu komunikatu o zielonej fladze oznajmiającej start wyścigu.
- Uwaga: w przeciwieństwie do ACC, w LMU kolizje między samochodami podczas jazdy w formacji oraz w Pit Lane są włączone. Należy więc wyzbyć się przyzwyczajeń z ACC i zachować ostrożność.
- Pit stop nie jestwymagany.
- Użycie opcji "powrót do garażu" jest dozwolone w przypadku uszkodzenia samochodu. Powrót na tor i dokończenie wyścigu jest możliwe po odbyciu kary czasowej nałożonej przez grę.
- Wjazd / wyjazd z alei serwisowej
- Zawodnik wjeżdżający / wyjeżdżąjący z pitu zobowiązany jest do nie przekraczania linii ciągłej. Dotyczy to również kierowców znajdujących się na torze w momencie jeśli inny kierowca wyjeżdża z alei serwisowej.
- W zależności od danej sesji weekendu wyścigowego zawodnicy są zobowiązani zachować następującą ostrożność:
- Trening & kwalifikacje - zawodnik wyjeżdżający z pitu powinien przepuścić kierowcę znajdującego się na szybkim okrążeniu. Musi tak dostosować swoją prędkość wyjazdu aby nie przeszkodzić, a w szczególności nie doprowadzić do kontaktu z zawodnikiem znajdującym się na okrążeniu pomiarowym, który ma w tej sytuacji pierwszeństwo. Przeszkodzenie takiemu zawodnikowi przez osobę wyjeżdżającą z pitu może skutkować nałożeniem kary.
- Wyścig - zawodnik wyjeżdżający z pitu ma pierwszeństwo i nie musi ustępować kierowcom na torze - jeśli nie jest zawodnikiem zdublowanym (nie dotyczy kierowców różnych klas). Zawodnik, który widzi osobę wyjeżdżającą z pitu musi dostosować swój tor jazdy aby nie spowodować kolizji.
- Punktacja
- Za każdy wyścig kierowca otrzymuje stosowną ilość punktów w zależności od pozycji na mecie. Punktacja zostanie podana na stronie www.
Dodatkowe 2 punkty otrzymuje kierowca, który zajmie 1. miejsce w kwalifikacjach i startuje z Pole Position.Dodatkowe 2 punkty otrzymuje kierowca, który wykona najlepsze okrążenie podczas wyścigu pod warunkiem, że skończy w pierwszej dziesiątce.Aby zostać sklasyfikowanym w danym wyścigu i otrzymać punkty kierowca musi przejechać minimum 75% okrążeń, które wykonał lider.- Kierowcy otrzymują punkty w klasyfikacji generalnej (pucharowej).
- Zgłaszanie incydentów
- Na chwilę obecną nie przewiduje się zgłaszania ani rozsądzania incydentów. Opieramy się na mechanizmach dostarczanych przez grę.
- Kary
- Na kierowcę, który wykorzystuje błędy gry, programy modyfikujące lub dopuszcza się jakiegokolwiek niesportowego zachowania może zostać nałożona kara. Wysokość kary ustala grono sędziowskie, do dyskwalifikacji, wykluczenia z ligi lub zakazu udziału w wyścigach organizowanych przez Simrace.pl włącznie.
- Kierowca, który pomimo zakwalifikowania się i zaznaczenia obecności nie stawi się na wyścigu otrzyma 3 punkty karne. W uzasadnionych przypadkach, jeśli kierowca poinformuje organizatora o powodzie nieobecności sędziowie mogą odstąpić od wymierzenia kary.
- Klasyfikacja generalna
- Zwycięzcą sezonu zostaje kierowca z największą liczbą punktów. W przypadku remisu jest to zawodnik z większą ilością zwycięstw (w przypadku równej ilości zwycięstw – największa liczba drugich miejsc itd.)
- Do klasyfikacji generalnej wliczone zostaną wszystkie wyścigi.
- Te same zasady obowiązują w klasyfikacji zespołowej.
- Pozostałe
- Zaleca się, aby kierowca podczas trwania kwalifikacji oraz wyścigu był dostępny na odpowiednim kanale głosowym Discord. Komunikację należy ograniczyć do minimum podczas trwania sesji kwalifikacyjnej oraz wyścigowej.
- Komunikaty ligowe dotyczące ustawień serwera, nałożonych kar, czy też pozostałe informacje ligowe znajdziesz na Discord Simrace.pl.
- Regulamin może ulec zmianie w trakcie sezonu z ważnych i uzasadnionych przyczyn. Każda wprowadzona zmiana obowiązuje od najbliższej rundy.
- Organizator zastrzega sobie prawo do restartu sesji wyścigowej w początkowej fazie wyścigu jeśli zaistniała sytuacja, która spowodowała znaczące utrudnienia lub straty dla ok. 20% zawodników, np. karambol na starcie lub pierwszym okrążeniu, który znacząco spowalnia znaczną część kierowców. Restart nie zwalnia z odpowiedzialności sprawców karambolu wobec których zostaną wyciągnięte konsekwencje przez sędziów.